Coachingtider

Under veckan som gått har jag tillsammans med Fredrik W genomgått två träningstillfällen med coaching av Marcus G. Marcus har varit min tränare sedan jag började med kanotslalom, men då jag tog studenten i somras och träningstider glidit ifrån varandra lite så har jag inte haft det stöd som jag har önskat. Under säsongen så har dock en del förutsättningar förändrats till det bättre. Fredrik Wahlén har flyttat till Nyköping och genomför den mesta av hans träning här. Tillsammans med majoriteten av de bästa kanotisterna i Sverige så har en idé utvecklats fram. Dessa idéer ser jag och Fredrik fram emot att fortsätta utveckla och förverkliga. Ett första steg är regelbunden coaching för slalom-elit i Nyköping. 

Jag ser fram emot att se vart det leder, men bra kommer det bli. Kanske inom tid, bäst! 

Tills vidare så går min egen utveckling framåt. Jag har en hel del bekymmer med den nya volymen i min nya båt. Tajming i drag, lutningar och helt och hållet lära sig carva igen är något som jag febrilt försöker lära mig. Det är så stor skillnad att jag till och med känner mig som en nybörjare med dragövningar. Men visst är kanoten snabb! Nån månad till så är allt som det va och lite kvickare och då är jag dessutom med kamraterna i Pau, Frankrike! Ska bli otroligt kul!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg