Sverigecup 2011 Stockholm

Sverigecup deltävling 4 är nu avklarad. Jag är lite halvt missnöjd med min prestation i Stockholm. Jag tycker det är tråkigt att jag gör onödiga val av hur jag ska ta mig an en bana. I kanotslalom har man bara två åk på sig och sen är resultatet där på väggen vare sig man vill det eller inte. Det är tävlingar som denna som jag funderar på varför jag ödslar mina åk på att försöka göra något snabbt som från grunden redan är långsammare. Jag hoppas att det är sånt man lär sig med tiden. Men tills dess så får jag nöja mig med en 6:e plats och kanske skylla lite extra på en jobbig förkylning som jag trots allt tävlade med.


Men helgen är inte helt förlorad. I nyköping hade vi klubbmästerskap med ett tiotal deltagare. Inte många men fighten om vinsten är dessto svårare. Otroligt nog vann jag och är nu Klubbmästare 2011. Erik Holmer fick se sig besegrad med 3s. Jag tycker det är kul att se, som kontrast till söndagen att jag, trots allt kan paddla hyfsat snabbt, ibland. Nu ska jag bli frisk för att kunna träna hårt inför sista deltvlingen för iår. Den är om två veckor i Falun och då förväntas många från NFP tävla :)

Kommentarer

Populära inlägg