igång

Nu har jag lyckats kravlat mig loss från operationsbordet och slipper mer skalpeller. Återhämtningen är klar och jag är igång med rehaben. Det känns skönt, speciellt då det går så bra. Sjukgymnast Olle på Rygg&Ledkliniken gör ett fantastiskt jobb med mig och får mig att ta stora steg framåt varje vecka. Det är roligt, även om han får hålla tillbaka en del. Just nu ser det positivt ut.

Jag har suttit i båten ett pass och det kändes ovant men kul. Känslan var att axeln kommer bli som förr, vilket är förtryggande.

Vårt mål just nu är att jag ska vara tillbaka i slalombåten helt redo att träna för fullt första veckan i okt. Tills dess är det rehab varje dag och massor av kondition. Just nu kör jag spinning varannan dag. Snart kommer det bli mer frekvent och ju bättre armen blir dessto mer styrka och bål blir det. Vart eftersom kommer slättvattenspaddling läggas på och det blir till slut port och sen port i fors.

Tillsvidare kan jag tipsa om läsning på forspaddlare.com där jag har blivit nominerad av Nyköpings Forspaddlare som årets Ledargärning till Sörmlands Idrottsgala 2013. Kul och välförtjänt.
http://forspaddlare.com/nominering-arets-ledargarning/

Stort tack till Rygg&Ledkliniken!

Kommentarer

Populära inlägg