WallaWallaBing


Nyköping blir allt kallare liksom resten av landet. "Winter is coming" konstaterat av William Wallin, översatt av mig. Sanning är det hur som´, men värst farligt är det ej. Igår paddlade jag och William ett freakin' awesome 40/20 pass. Awesome blir det både för att vi är grymma, lite för att banan var läcker och intressant, men mest för att vi tröck på som tusan vilket kändes riktigt effektivt! Banan hade karaktär från the islands med stor arom av oldschool-Sweden. Dynamiken blev perfekt. Om någon timme ska jag återvända till mitt kära andra hem för ännu ett kul pass. Denna gång teknik, korta banor - fokus (hemligt).

Sakta men säkert går nu träningen in i den intressanta, men något tyngre del av året. Längre pass, mer träninsgvärk, mörka, kyla och ensamhet. I år ska jag försöka finna lite mer sol än vanligt, paddla med sällskap, träna lite hårdare, lite längre, men behålla samma värk.

För hjärnans skull kastar jag mig in i nya utmaningar med nya kompanjoner. Spänning och enthusiasm sprutar. Förhoppningsvis kan det bli något bra av saken, för mig, för min klubb, men mest för mig ;D

Träna hårt!

Kommentarer

Populära inlägg