För länge, länge sen...

Det var nu ett bra tag sedan jag skrev något överhuvutaget på den här bloggen. Det beror lite på att tävlingssäsongen är över och det jag nu gör är, fokuserar på bli bättre, med allt vad det innebär. Och inom det området händer det faktiskt en hel del. Jag har varit i Tjeckien på ett veckolångt träningsläger tillsammans med Kanotgymnasiet. Träningen där nere var bra och banan utmanande. I och med den korta banan som det är i Roudnice, så händer det saker i forsen hela tiden. Det finns inga ställen där man kan slappna av och glida några sekunder, för redan nästa meter är det nya vågtåg, valsar, bakvatten, drop. Men det var lärande och jag ser satidigt vad jag har att träna på. Tyvärr så blev jag sjuk redan efter tre dagar och mådde rejält illa på kvällen, men det blev snabbt bättre. Så efter vilodagen som vi hade mitt i veckan så kunde jag paddla igen, dock med förtvinade krafter.

Väl hemma kändes det bra. Jag fokuserar nu på att få till min uppströmmare ordentligt och hitta grepp och tryck i mina drag. Förhoppningsvis ger det resultat, vilket kommer synas på nästa 8-tester. Attbropå det så körde jag en liten testvecka V.43 där jag kunde glatt konstatera att träningen går framåt.8-testet persa jag på med 2.5s, fast med ett islag mer. Jag springer fortare, cooper-testet, 3km, på 11.46. Styrketesterna går också framåt vilket är kul. Mitt mål är att klara 35 reps med 50kg bänkpress innan jul, samt 20chins och 35 dips. Just nu ser det ut som om det vore möjligt.

Nedan kommer en liten sammaklippt film från Roudnice och från senaste 8-test.

Kommentarer

Populära inlägg