Nya Livet

Nu har det gått två veckor sedan jag tog studenten, men när jag säger det så känns det ovanligt långt bakom mig. Jag har verkligen kastat mig ut i livet som kommer efter och jobbar nu för fulla sprut. Företag, projektarbeten, jobb och prio ett träningen. Det är mycket som ska hinnas med, men något som är skönt är att det bara egentligen är jobbet på hotellet som kräver att jag ska infinna mig vid en viss tid. Allt annat i kan jag flexa med hur jag vill. Där kommer den stora utmaningen. Att balansera allt, väl! Balansera livet och disponera tiden såpass att tränigen fortfarande håller högsta möjliga kvalitet! Det kommer gå fint, men jag håller på lär mig en del nytt om det liv jag ska leva nu några år framöver. Onekligen spännande!

Saker som underlättar denna anpassningen är den goda träningsmiljö jag har. En otroligt bra fors för träning vid Nyköpings Forspaddlares anläggning, otroligt bra sponsorer som underlättar in vardag näst intill varje dag! Och så klart underbara träningskamrater som nästan alltid bidrar till god stämning på träningarna. När de inte lyckas med detta till 100% så beror det på att de är så upptagna i den filosofiska världen som man kan grubbla i, vilket är en viktig kärna i kanotslalom. Seriositeten är något som präglas i Nyköping. Seriositet och glädje!

Någon som verkligen bidrar med mycket av bäggedera är Fredrik Wahlen som idag anlände till Nyköping för ett träningspass innnan han for vidare mot Katrineholm. I början av nästa månad flyttar han in hos mig vilket bara det är trevligt, men det är även positivt för alla oss som tränar i Nyköping med en sådan duktig kanotist som dagligen tränar i forsen med oss.

Det känns bra när man vet att man gör rätt!

Kommentarer

Populära inlägg