parallella verkligheter

Nu är studentfirandet äntligen över. Det har känts underbart och varit helt fantastiskt, men det är skönt att samtidigt ha det bakom sig. Nu är jag äntligen färdig med allt vad skolan inneburit och äntligen kan jag återvända till sånt som jag verkligen älskar, kanotslalom. Nu låter jag möjligtvis tråkig, men de som känner mig vet vad jag menar. Jag uppskattar verkligen festen och firandet, men utan paddlingen, god träning och fokuserad träning kan jag inte njuta fullt ut. En kombination av dessa två är optimalt, dock är en studenvecka + träningsvecka inte lika med sant! Dock en rolig flört såhär sista veckan i mitt skolliv.

Nu äntar LIVSLOV som en vän med namn Marcus Amnegård säger. Och för mig innefattar ett sådant lov många roliga ting. Senast idag har jag flyttat in i en trea på arnö, vilken jag trivs i mycket väl. Jag har kollat på Världscup 1 från Cardiff precis och konstaterat att jag tycker banan verkar trixig och lite småjobbig. Det var inte mycket vacker paddling att kolla heller vilket känns tråkigt. Bättre paddling får vi hålla tummarna för till helgen, då VC2 går och Isak Öhrström och Fredrik Wahlen paddlar i Pau, där jag var tillsammans med Elitcentret och tränade i vinter. Det är en riktigt fin bana och jag tror svenskarna kommer paddla fint.

Själv ska jag upp till Åmsele med NFP:s Ung11 grupp. Vi kommer vara snygga då NFP:s nya klubbkollektion kommit. Men dessutom hoppas jag på en bra tävling på lördag. Själv ska jag försöka paddla snabba åk och explodera över mållinjen! Nu ska jag ta brädan ner till ICA och köpa lite kvällsmacka!

Följa VC kan ni göra här!

Kommentarer

Populära inlägg