Student

Min Kanotgymnasietid är nu officiellt över i och med gårdagens avslutningsmiddag på Qvarnen i Nyköping! Känns riktigt bra och den enda anledningen till att det gör det är pga att det kommer bli föga försämringar och skillnader i min träning. Jag blir kvar i samma stad, men flyttar till en större lägenhet. Jag behåller min fantastiska tränare Marcus Göthberg, dock kommer min träningstid med honom förmodligen bli något mindre. Jag slipper allt vad skolan heter med läxor och krav och behöver bara pallra mig, vilket jag gärna gör, till mitt jobb på Ibis Hotell Nyköping för att dra in lagom mycket pengar så att jag har råd att hålla på med det jag verkligen älskar. Kanotslalom!

I min fortsatta satsning får jag ven viktigt stöd från ett lokalt gym, med oslagbart bästa öppettider, Hälsomagasinet. Vid behov av behandlingar och konsultation med sjukgymnast/Naprapat vänder jag direkt till Rygg och Ledkliniken som är den absolut trevligaste kliniken i stan! Och mat ska det inte gå någon nöd om mig med, Rinkeby Struts och Kalkon!!!! Fantastiskt!

Det kommer bli en spännande sommar/höst och vinter. Det finns massor att engagera sig och jag kommer inte känna den minsta tvekan när jag ska spriga av båten på fredag!

Närmast upp kommer en Sverigecuptävling i Åmsele. Jag kommer även vara tränare där uppe för ett gäng ungdomar från klubben, så jag ser framemot ett trevligt läger och goda resultat på tävlingen!

Men nu är det första träning och sedan middag med Enskilda Gymnasium på Stjärnholmsslott :)

Kommentarer

Populära inlägg