Tungt

Vad skönt det har varit den här veckan! En riktigt påfrestande vecka när jag nu är inne i tredje veckan av en tung period, men fokuserad och skön. Tryck i paddling och tyngre belastning på gymmet är påfrestande på musklerna och jag känner av att det känns ömt i muskelfästen och fiber. Det är alltid jobbigast med de första veckorna i de tyngre perioderna. En ny träningsbelastning som påfrestar på ett annorlunda sätt än vad man närmast blivit van vid. Nya pass från träningsbanken där man ska vara hörsam mot hur kroppen svarar. Det är en balansakt minst sagt! Det tar dock inte så länge att komma in i.

Idag är det vilodag och jag är glad för att den kom så snabbt! Kroppen behöver det! Samtidigt ser jag fram emot morgondagen som innehåller styrka och teknik. Det är riktigt kul att driva på tempot och hitta snabbheten i båten. Något jag saknat nu i närmare än ett år. Känslan av att musklerna drar med sin maximala kapacitet är härligt och något som man först kommer åt när huvet bestämt sig.

Lite extra taggad för att ge 100% blev jag nog efter förra helgens tävling/träning i Borlänge. 2013 var jag rankad trea i Sverige. Jag drog samtidigt på mig den värsta skadan en slalomkanotist kan råka ut för och kunde inte mäta mig med resterande sverigeelit på hela året. Efter operation, tuff rehab och hård träning kunde jag fortfarande i helgen mäta mig med mina tidigare konkurrenter. Självförtroendet svalnar med tiden, men med tanke på att jag bara var några tiondelar från en andra plats trots min situation visar att jag inte har tappat mycket. Konstigt, men givetvis skönt! Nu ska jag lyfta från andra växeln och ta mig in på ett högre tempo. Sen ska det bli kul att tävla i vår! 

Vidare går det kanon inom plugg, företag och jobb. Lite extra tid har lagts på Fors SM också som blir kanon! Inom de närmaste veckorna ska nog NFP ha några fler fantastiska sponsorer! Sjukt kul! Jag ser fram emot att följa NFPs utveckling under 2014.

Kommentarer

Populära inlägg