3:a

Foto: Fredrik Wahlén
Inför helgens tävlingar hade jag tre mål. Vara minst trea på Sverigecup finalen i Stockholm, vinna i C2 tillsammans med Tobias Antonsson och vinna Kajakcross KM i Nyköping på söndagen. Nu är det söndag kväll och sent. Min flicka vaktar våra varma mackor i köket och jag har facit i hand. Jag uppnådde ett utav målen.

Jag paddlade väldigt bra i K1 i mitt andra åk och hade dagens fjärde snabbaste tid, bara några hundradelar efter Tommy Mörtberg, men i och med att mitt åk var rent så var det jag som var trea. 3s efter tvåan Fredrik Wahlén och 4s efter ettan, Isak Öhrström. Jag är väldigt nöjd med mitt andra åk då det var fokuserat och jag gjorde det jag behövde. Något jag känner att jag har blivit väldigt bra på! Att sitta på startlinjen och verkligen bara göra det som jag planerade. Så svårt är det inte om man är bra på att visualisera. Det blir bara som att härma nåt man redan gjort.

Jag förbättrade min tid avsevärt från mitt första åk. Det berodde på att jag blev galet förvirrad av hur banan såg ut. Det var konstigt att passera samma portar flera gånger och att banan är så bred för det svårt. Mycket utav tekniken sitter i ryggmärgen och man vänder oftast ner blicken, men i det här fallet skulle man ofta vända upp blicken och spana långt bort sidledes. Riktigt annorlunda från vad man är van vid...

Nu ska jag äta men jag är nöjd och ser fram emot SM nästa vecka. Kajakcrossen slutade inte  så bra som förväntat. Vandringspokalen får jag lämna över till Erik Holmer som vann senast 2010. Jag tog dock hem totalen efter att mitt största hot Ludwig A saboterades i sista heatet. Tur det! Annars hade prishyllan minskats markant!

Kommentarer

Populära inlägg