Underdog

Alldeles strax ska jag ta mig bort till klubbhuset för att invänta de andra inför avfärd mot Björbo. Kanske hinner jag med att spela lite Halo på klubben innan också, förhoppningsvis finner jag fler ungdomar som sitte roch väntar där. Hur som helst är det höst och traditionsenlit är det alltså dags för NFPs Höstläger. Brukar vara ett riktigt roligt läger, med en avslappnad stämning, lite varierad paddling, god mat och bastu, med bad i älven!!! Längtar nu när det är så ruggigt och kallt här i Nyköping.

Jag ska dessutom göra tävlingsdebut i Freestyle! SM går imorn och jag tänkte ställa upp för skojs skull. Vi får se om det räcker till för en pallplacering, men det är föööööga troligt! Jag har otroligt mycket kvar att lära när det kommer till den lekande disciplinen. Kajakcross SM däremot går på söndag och då ska jag vinna! Tävlingen är precis utanför Kajaktiv Kajakshop i Lissfors, en bana jag känner till väldigt väl. Så mina chanser är nog stora. Men allt kan hända i Kajakcross! :)

The up-side på allt det här dåliga vädret är att Nyköpingsån återigen har mycket vatten! Nu är det riktigt trevligt att träna i Nyköping, jag skulle vilja påstå, med tanke på sparringen och de goda kamraterna, kanske den bästa slalomarenan i Sverige! Mycket nytt är på gång i Nyköping just nu!

Nu ska jag söka stipendier och bidrag till NFP och min egen elitsatsning. Det ekonomiska är viktigt om man ska kunna hålla på med elitidrott på riktigt!

Kommentarer

Populära inlägg