Do It!

Fredag den 28/9 och det är dagen före de Svenska Mästerskapen i Kanotslalom. Jag sitter hemma och softar, för nu finns det inget annat att göra mer än att hitta den bästa känslan som jag möjligtvis kan plocka fram. Mina direktkopplade förberedelser inför SM började för flera veckor sedan. Jag har varit noga med att hålla mig från skador. Jag har tränat hårt fram tills förra veckan då jag började lätta på träningen. Nu i veckan var jag uppe i Falun och tränade två dagar och kände på forsen där tävlingen ska gå. Sedan återväände jag till Nyköping för att slappna av och släppa tävlingen en stund. Om några timmar avreser vi igen, den här gången som samlad trupp, hela Nyköpings Forspaddlare. Imorn tidigt är det gröt och te. Sen är det rutin som håller ordningen. Visualisering, fokus, kontroll, övergående till uppvärmning, visualisering, fokus.

Jag ser fram emot att närma mig starten när klockan piper och dra det där första draget som skjuter båten framåt. Sen är det "focused pleasure" i 90s innan jag går över mållinjen och förhoppningsvis känner ett välbehag efter det jag beskriver bäst som Flow.

Mina mål är att stå på pallen i K1 herrar, C2 herrar, Lag och Störtlopp. Jag tror jag kan fixa det!

Kommentarer

Populära inlägg