Augsburg 2012

Med Vättern på min vänstra sida så har vi inte långt hem till hemmastaden Nyköping! Nio dagars träningsläger har nått sitt slut och det känns inte minst i kroppen. Som jag tidigare nämnt så var vi i augsburg,  banan som höll EM och de OS uttagningarna tidigare i vår. Det här är en banan som varit tyskarnas träningscenter sedan 70-talet och efter lite mer än en vecka där förstår jag precis varför. Augsburg är ett riktigt slalomparadis med träningsmöjlighetet precis överallt. Totalt finns tre kanaler där man träna bra. Huvudbanan har ett par större features där man kan lägga riktigt svåra kombinationer. Jag skulle gott ha kunnat stannat längre.

Men nu väntar vardagen igen. Träning två gånger om dagen, jobb emellan det och ungdomsträningar. Riktig grundträning är vad jag fortsatt ska pyssla med för att jag ska bli stor och stark inför säsong 2013.
Men verkligheten varar inte länge. Om drygt två månader ska jag iväg igen. Vinterträning, två månader i Frankrike, samma upplägg som förra vintern. I år åker jag med ett annat gäng. Det kommer nog bli minst lika bra.

Tills vidare!
Film från augsburg

 

Kommentarer

Populära inlägg