Fin

Influerad av franskan avslutar jag nu det här läget med FIN.

Om 30min kommer bussen tillbaka från banan med kanoterna på taket. Vi ska slänga in alla väskorna, vattentäta paddelväskor, resväskor och datorväskor. Sen... 10h lång bilresa genom knackig tjekisk väg övergående till riktig poländsk väg för att äntligen komma fram till tysklands gränser där man kan vänta sig en effektiv och snabb autobahn. Nattfärjan över och sen är det bara sista sträckan genom Sverige kvar. Det ska nog gå fort... jah!

Lägret har för en gångs skull gå riktigt fort, vilket jag tycker är skönt. Jag saknar alla bekvämligheter som lämnas hemma och jag saknar friheten i mitt arbete. Mycket spännande är på gång hemma och jag har mycket att göra, något som jag tycker är skithäftigt.

Träningen här har dock varit väldigt givande. Det är lärorikt att paddla olika banor och den här var väldigt annorlunda för min del med dess smala karaktär och grunda bakvatten. Det tar lite tid att lära sig, men när man fått lite tid att träna på det så sitter det i de flesta grunda banorna. Skulle jag tävla i Seu D'Urgell i sommar så har nog de här två veckornas träning varit till fördel.

Varför tiden har gått fort kan jag dock inte svara på. Träningen har varit kul och tillsammans med de andra atleterna här så har vi badat och slappnat av mycket mellan passen. Jag har jobbat en hel del, men saknaden efter någon speciell där hemma brukar vara mer påtaglig. Jag är dock glad att tiden har gått fort så jag inte behövt älta alltför länge i den.

Imorn är jag hemma igen och då är allting som det ska!

Kommentarer

Populära inlägg