Liptovsky Mikulás

Jag har äntligen funnit ett fungerande nätverk. Det är kanske det mest frustrerande bekymret jag vet med att vara ute på läger. Jag vill inte låta nojjig, men jag tycker det är rätt skönt att kunna vara uppkopplad. Dessutom är jag i mitt jobb på Release Me till 100% beroende av att kunna ringa genom IP-telefoni. Jag har dock ledigt under de här veckorna, men jag gillar att jobba före lite. Nu kan jag alltså göra det! :)

Jag är just nu i Liptovskij Mikulais på träningsläger i samarbete med Kanotgymnasiet. Det har varit extremt kallt, igår snöade det 3dm. Inte okéj så här års! Fördelen är att slovakerne ogärna paddlar i vinterklimat, vilket innebär i stort sett tom bana. Det är inte helt dumt när man vill köra fullängdsåk, vilket jag gjorde idag. Video och tidtagning av coach Marcus G. Jag kan sammanfatta passet med, jag har en del att jobba på! Åket var dock helt okej och jag håller på experimenterar med accelerationsökningar på ett nytt sätt. Tanken är att jag ska ha tydligare tempoväxlingar. Än så länge är det lärorikt, men jag tror jag är nåt på spåren... Något jag börjar känna mig väldigt självsäker i är rekningen. Det känns som jag gör många rätta val just nu.

I eftermiddags delade jag upp banan i tre delar och fokuserade med på tekniken i de svårare kombinationerna. Passet gick bra, men det var skönt att gå upp, byta om i klubbhuset vid banan, åka hem äta en banan och lägga sig i badkaret och kolla på film! Imorn är det nämligen vilodag, välförtjänt, och jag ska se till att vila ordentligt. Njuta till och med. Erik Holmer fyller dessutom år. Nåt ska vi nog hitta på.

Kommentarer

Populära inlägg