04:31

04:31 är klockan. Det ser ut så här =¤:#! om man hller ner shift. Ungefär sånt har jag kommit på här på Hotel Ibis, under nattpasset. Skiftet började halv elva och sedan dess har jag fått göra en hel del. Nattkörning, nattrunda, preppa frukost, kontrollera kassan, banka etc. Men klockan två gick min "hjälp"-kompis Johanna till sängs och jag lämnades kvar med de resterande sysslorna. Nu är allt klart och den sista tung-trötta väntan mellan 04-07 har börjat...

Nattpass och träning är en intressant kombination som jag är fullt upp med att testa. De senaste veckorna har gått mycket bra. Det gäller att planera lite i förväg men om jag bara sover lite dagen innan och ser till att planera mina pass så att jag kan paddla i dagsljus så mycket som möjligt så funkar det faktiskt ganska bra. Det jobbiga med nattpassen är just känslan av en rejält up-fuckad dag. Jag ska inte sopa under mattan att jag hellre bara skulle jobba dagspassen. Men enstaka nätter går utmärkt att kombinera med en seriös träning. Dessutom är inkomsten och alla dess fördelar en enorm faktor. Något som gör att jag obekymrat kan träna vidare, varsomhelst.

Jämnsides med nytt jobb, träning, skola, ungdomsverksamheten i klubben, student-uppladdning, vänner och allmänt hushåll-skitgöra har jag även lyckats rehabiltera mig rätt bra från mina ryggproblem. Det tycks vara så att min kropp är rätt beroende av att strectha. Något jag gör i hästmängder nu och var dag märks det skillnad. Jag tycker det är otroligt skönt att träna ett bra pass och sedan stretcha och har verkligen kommit in i den rutinen. Dock är det extremt tidskrävande. Jag stretchar nästan 30min efter varje pass. Något jag inte alltid har tid med att göra på plats efter träningen. Men jag känner mig rätt bekväm med att stretcha lite i skolan, jobbet eller var det nu blir, så det funkar rätt bra.

Två sista nyheter, i min väldigt punktliga uppdatering, men hjärnan är trött just nu och själva analyserna räcker inte längre än till det jag skrivit...

1. Jag har beställt skitsnygga Sandiline paddelgrejer från Reglisse Kayak i Frankrike. Ser fram emot att se hur de ser ut. Rejällt skönt med mycket bra grejer när man paddlar så mycket. (Nästan viktigare än vanliga kläder kan man tycka)
2. TV4 Norrköping kommer till Nyköpings tävlingen den 17e maj och kommer följa mig under dagen och göra kontinuerliga intervjuer. Skitkul! Riktigt intressant för sponsorer som jag just nu söker. Kontakt info finns på sidan.


Kommentarer

Populära inlägg