Bamse

Är man stor och stark så måste man vara snäll! Man kan inte förändra allt på en dag, men idag var jag på gymmet och lite starkare har jag nog blivit i övermorgon! Snäll får jag jobba på också... Jag har ett stort mål för vintern och det är att bli riktigt stark, fysiskt exceptionell! Det är SM om mindre än två månader så det är inte den bästa perioden för mig just nu att börja bygga muskelvolym, men jag ser fram emot perioden som kommer efter SM, som förövrigt går i Falun i slutet av september.

Paddlingen går framåt som alltid, vilket är fortsatt kul! Jag har paddlat mycket varierat på sista tiden. Mycket fokus på teknik i olika former. En del C1, en del C2 en del K1. Det har ju blivit ite mindre K1 vilket inte riktigt var planen, men nu när den intensivaste jobb-perioden är över kan jag fokusera lite mer jämnt och få in fler pass, dr inga kompromisser görs. Dock är jag nöjd med mina senaste veckors träning.

Något som jag tänker på väldigt mycket är teknik som är anpassad för kroppen! Jag tänker på vad som är anatomiskt stilrenast. Det tycks funka, men jag har en bit kvar tills jag kan paddla som Leonardo Da Vinci skulle skissa upp en slalomkanotist!

Fredrik W flyttade ut igår också, vilket var lite tråkigt då han har varit väldigt trevligt sällskap här! Men det känns inte så förlorat då han kommer stanna kvar i Nyköping i framtiden, fast med eget boende.

Jag ser fram emot att följa den svenska truppen och deras prestationer utomlands. Isak Öhrström, Fredrik Wahlén, Erik Holmer, Erik Garmo.

Kommentarer

Populära inlägg