Klubbmästare

Klubbmästare för andra året i rad! Börjar bli en trend. En annan trend höll på slå in. Att ha med sig sin flickvän till NFPs Kanotslalom KM och vara favorit har inte visat sig tursamt tidigare. I mitt första åk paddlade jag ordentligt illa. Dels för att jag inte hann värma upp ordentligt då det var jag som arrangerade tävlingen och fick delegera arbete till alla 14 funktionärer. Tack vare Ludwig Anderssons stöd flöt det på bra på vattnet med ungdomarna och han lade över en fin bana som var lite knixig men väldigt bra för nybörjare.

I mitt andra åk skärpte jag till mig och jag kände lite press från Ludwig. Det var kul att känna det. För det blev väldigt likt en tävling i Perioden. Väldigt bra fokus, bra tryck och rent fint och härligt var mitt andra åk. När jag gick i mål visste jag att det var gott och väl för en segertid, då det kändes så bra. Det är kul att jag ha märkt att jag paddlar rent och fint nu mer och mer. Korta banor passen slår jag i endast ett fåtal gånger, trots ny teknikinlärning. Roliga framsteg.

Mer info och resultat från tävlingen hittar ni på www.forspaddlare.com

Kommentarer

Populära inlägg