Utomordentligt

Sitter på jobbet och det är LUGNT minst sagt. Min sista schemalagda dag här på hotellet vilket jag tycker är skönt då jag nu vill förbereda mig inför SM ordentligt. Gott om jobb har jag från annat håll som erbjuder mig lite mer flexibilitet. En del jobb kommer det dock bli på hotellet men då har jag i alla fall lite mer val om vilka tider jag vill ta. Nog om jobb och andra tråkigheter.

Idag har jag otroligt mycket träningsvärk efter gårdagens hårda gympass. Skönt men också ett tecken på att jag slarvat med ett par muskelgrupper. På sista tiden har det varit axlar och ben då jag fokuserat mer på väsentligare paddelmuskler.

Jag har trots denna smärtsamma dag krigat mig igenom två fina paddelpass. Tanken var att jag skulle ge mig på ett C1 teknik pass i förmiddags men det blev ett K1 istället då jag inte känt att allt stämt så bra i K1 då mycket fokus har legat på C paddlingen. Och det gick fint. Hitta stabiliteten och slog bara i tre gånger på hela passet trots att jag träna lite på svagheter.

Eftermiddagspasset körde fullängdsåk. Fyra K1 var alla fyra låg +-1s från mitt första åk. Två rena två med i princip osynliga snuddar. 96, 95+2, 96, 97. Så det var helt okej paddling och i mitt sista åk naila jag verkligen den övre delen i forsen, men pga tröttheten gick det inte snabbare i tempoväxlingarna. Sedan körde jag och Tobbe C2. 115+2 och 111+2. Det vi har tränat på gör vi riktigt bra. Fin stabil paddling och vi kommer kontinuerligt dit vi ska, men det finns en del som vi ska fokusera på till nästa vecka. Det är dock kul att detta pass dels gav en liten boost då vi var nöjda med hur pass mycket framåt det har gått, men jag tackar även för hur tydligt det var på vad vi behöver träna. Upplysande minst sagt. Så nu är det bara köra.

Nu när Nyköping stadigt minskar i vatten börjar jag få forsabstinens. Därför kommer jag med största sannolikhet åka till markkleeberg en vecka den 12/13- 19/20 september. Jag hoppas dock jag får mer sällskap från andra kanotister. :)

Kommentarer

Populära inlägg