Efterhängsen

Torsdag var det igår och herrejävlar vad jag har varit slarvig med dessa inlägg. Tiden passerar mig fort, eller så kanske jag rör mig extremt långsamt, relativitetsteorin påstår att båda scenarion är möjliga. Jag ska dock rycka upp mig och rehabilitera mig från det rykte jag har börjat få här som väldigt opålitlig. 

Något som är nice är att våren är här. Paddelhandskar åkte av för några veckor sedan och svensken tycks ta emot solen lika väl som alltid. Märkliga svensken! Haha det är under 10 grader varmt och folk tar redan in värmen som sommar. Sandaler, t-shirts, solglasögon. Jag tycker att min svärbror (om man nu kan kalla han det trots ogifte) beskrev ett tydligt vårtecken "kort-kort, det är nog ett sant vårtecken". Jag har njutit dessto mer utav de sopade gatorna som öppnat upp möjligheten för longboard transportering runt om i stan. Skönaste turen gjorde jag idag från ICA Maxi hela vägen ner till ringvägen. 5 min konstant nyasfalterad backe. Störtt skönt! Den gillar vi! Jag har länge velat ta mig dit, men på några år inte gjort det. Men idag efter att ha besökt ICA Maxi för att teckna avtal om sponsring för Fors SM så kunde jag passa på att ta den vägen hem. Två fluggor i en smäll. 

Det är försig något som är ganska kul. Att ha longboard som transportmedel är något nytt inom säljbranschen. Mycket handlar om intryck och jag tycker det är lite kul att se hur jag kan vända den förutfattade longboard-generalisering som man kanske kan ha till att uppfattas som en seriös säljare som vill erbjuda en fantastisk produkt. Jag måste erkänna, svåra säljmöten tar jag inte longboarden. Det finns ingen anledning att börja i uppförsbacke. 

Den här månaden har gått bra annars. Både med träning, förening och jobb. Träningen har fått sig ett ordentligt lyft efter att jag vid två träningspass fått möjligheten att träna med Erik H. Ribban höjdes lite och nya perspektiv har infunnits. Jag känner att det har behövts efter en lång 6mån rehabiliteringsträning. Nivå sänks och det krävs ibland något för att sätta nya krav. Att paddla med Erik hjälpte mig göra det och samtidigt har jag kunnat axla den utmaningen väl och snabbt, vilket tyder på att det var på tiden. Grundträningen är med andra ord, väl genomförd. 

Spår sätter sig detta då i träningen. Jag tycker det går fortare, men det brukar det för det mesta göra för mig så här års. Vintermörkret är mig jobbigare. Vi får se hur det ser ut när jag får komma ut i europa och tävla om några veckor. 

Det ideela jobbat är kul nu! Jag är så imponerad över den utveckling vår styrelse gjort på sista tiden. En effektivitet har infriats som tidigare efterlängtats men saknats. Framgång föder dock som bekant framgång, men det är kul att det har släppt och det händer ordentligt mycket nu! Kolla in vår fb grupp så får du se själv. Har en slalomklubb någonsin haft så mycket sponsorstöd? Jag tror inte det. För att sätta vårt sponsorstöd i perspektiv så har vi idag lika mycket som klubb som hela svenska kanotförbundets landslagsverksamhet har. Det är kul! För vi kommer göra mycket bra för pengarna som kommer lyfta verksamheten och underlätta för de som jobbar för den. 

Företagen och bolagen då! Ja du! Spännande är de bolag jag har just nu. Inte kan jag påstå annat än att de senaste veckorna har både fött framgång och burit tunga utmaningar. Men idag verkar jag ha överlevt och står som lite starkare i de produkter jag jobbar med. Det ska blir jättekul att leva den här utvecklingen vidare. 

Jag kan kort avsluta med att det uppdrag jag har haft på Sörmlands Sparbank äntligen är slut. Det har gått kanon och vi slog alla tänkbara rekord. Release även på ett annat uppdrag som jag gjort, se nedan, och en fantastisk säljmånad gör det här till en av mina effektivaste månader någonsin. Jag har dessutom under några månader pluggat ekonomisk rådgivning och kommer snart fortsätta lite vid sidan om på en spännande bank, Nordea. Mer om det i framtiden, så länge kolla dessa grymma filmer som jag gjort:

Ung Entreprenör Reklamfilm

Kommentarer

Populära inlägg