Punktlighet?

Punktlig är jag som prickar rätt på dag, tänkte jag skriva. Så kom jag precis på i skrivande stund att det är fredag idag... Tanken var god i alla fall. 

Strax ska jag bege mig till jobbet. Lyx att inte börja före 10, men vanligtvis hade jag passat på och tränat vid 08. Känner dock av en svullnad i halsen och väljer då att inte pressa i onödan. Det är ju snart vårläger i Spanien som jag måste vara kry till! Ev så kanske jag tar ett skoj glidarpass med boysen i Ung11 i em och njuter av kanotslalom och vårdväder. 

För tillfället jobbar jag mycket med EKOvågen som är ett svinnprojekt i skolor. Kunskapsskolan har minskat sitt svinn med 75% hela den här veckan, en siffra som få andra skolor lyckats med. Det engagemanget från eleverna har sparat 1875kr den här veckan och 25kg CO2 utsläpp. Ett otroligt resultat och jag är ruggigt imponerad över det engagemang eleverna visat. Därför ska jag bjuda på Chokladpudding idag efter lunchen. Soft jobb kanske. Vi får se. Jag ska potionera upp 405 portioner pudding, kanske blir mindre kul, men sammantaget så är det ett givande arbete när jag får träffa entusiastiska elever. Tillsammans gör de mitt jobb både intressant och spännande. 

Nyköpings Forspaddlare börjar nu närma sig vårkanten, liksom vi andra, så snart ser jag fram emot att se ungdomar och vuxna fylla våra lokaler med leende och paddelglädje. Jag ser verkligen fram emot att avnjuta sällskap vid Perioden en tid framöver. Jag ser också fram emot alla läger, resor och äventyr som jag ska åka på. Först ut är Emån som jag ska åka ner och besöka redan imorn. Det ska bli spännande att se hur deras nya bana ser ut! :)

Trevlig helg! Och kör försiktigt på vägen hem Fredrik & Hanna! 

Kommentarer

Populära inlägg