Baguetter, Vin och Fransyskor

Nu är det bara en vecka kvar tills jag åker till baguetternas land. På måndag runt lunch tiden kommer bilen med mina träningskompanjoner för att hämta upp mig för vår gemensamma resa ner mot europas sydligare delar. Pau blir vår destination i år och sju veckor ska vi tillbringa där nere tillsammans. I förvisso extremt små lägenheter, men till allas glädje ca 500m från en naturlig bana mitt i stan och 1500m från världsklassbanan. Denna bana, vilket jag precis har blivit informerad om, har även rullband. De må vara barnsligt, men tanken på rullband och att få bo i ett slalom-fors-paradis utan minusgrader ger mig en känsla som jag inte kan beskriva på ett bättre sätt än "stoked". Den 300mil långa bilfärden ner känns inte som om den kommer vara några större problem just nu.

För att göra mina förväntningar ännu högre på min tid utomlands har jag idag haft ett litet möte med min tränare. Vi diskuterade hur jag skulle lägga upp träningen under de sju veckorna och jag känner nu att jag har en god plan som jag känner mig trygg med. Följer jag den i början kommer jag hålla mig skadefri och ha mycket tid att utvecklas på. Sedan finns det utrymme att lägga på mer träning om jag känner att kroppen klarar det.

Nu ska jag till skolan och göra klart lite grejer för att på lördag är det ju Jul också Jag har knappt hunnit tänka på det ännu...

Kommentarer

Populära inlägg