Packning

God Jul och Gott Nytt år till alla er som läser! Själv har jag haft en mysig jul med min familj, först på fredagen med min far och sedan i stockholm tillsammans med min mors sida. Ohotat sötast av alla var utan tvekan min kära guddotter. Jag är förvånansvärt fortfarande sugen på knäck såhär dagen efter, men det kanske inte är så konstigt när det kommer till sådana delikatesser. Just nu håller jag på kopplar av hemma hos min mamma i Nyköping. Strax ska jag färdigställa min packning och åka in till stan för att packa alla mina paddelkläder. För imorgon åker jag tillsammans med Isak Öhrström, Jonas Friedel och Johan Strandberg mot Frankrike. Planen är, som jag ar förstått, att vi ska vara i Pau, vilket ligger inte så långt ifrån spanska gränsen, klara för att paddla på onsdagen. Påvägen ska vi sova över i tält och passa på och träna nåt pass på vägen, antingen i Tyskland eller Frankrike.

Jag ser oerhört mycket framemot att komma ner till detta slalomparadis och få bo in mig lite. Det kommer bli sju veckor med mycket träning, men jag känner mig till ros med hela resan. Jag ska finna ett flyt och en harmoni som jag inte har haft till slalom förut. Min plan är att jag ska höja min teknik och verkligen lära mig samarbete med vattnet. Så inför det känner jag mig lugn och jag tror att jag kommer orka väl med den fysiska ansträngningen som kommer med att paddla konstgjort.

God fortsättning!

Kommentarer

Populära inlägg