Testvecka

Den här veckan har vi haft lite tester på gång. Kanotgymnasiet håller tester var sjätte vecka vilket ger oss en mycket resultat att analysera. Jag kan inte påstå att min vecka har gått så bra... Coopertestet sprang jag under 12min, men innehåll två stopp då jag trodde jag skulle spy. Irriterande är jag grymt känslig av slem i halsen och det triggar en reflex som inte är önskvärd under ett löptest. Jag är dock övertygad om att min aeroba kapacitet har gått framåt och känner mig inte att jag behöver fundera mer på detta test.

Styrketesterna gick bra och jag har gått framåt på alla fronter. Jag bänkade 87.5kg vilket är stor skillnad från förra testet, 72.5kg. Jag dipsade 45kg, misslyckades på mitt försök med 50kg. Chins med 25kg, vilket var precis så jag klarade det. I framtiden ska jag träna mer chins. Och bänkdrag där jag drog 70kg och missade precis mitt försök på 77.5kg. Jag tror att jag skulle kunna klara det senaste med nåt försök till, alt. att 75kg skulle gå lätt.

På mitt försök vid dipsen gjorde jag ett litet tekniskt fel vilket resulterade i en lite bristning i vänster bröstmuskel. Det är inget allvarligt och jag känner inte ens av det idag, men pga det stod jag över 8-testerna i torsdags. Det var lite synd...

Kommentarer

Populära inlägg