BigWaterLissfors

Strax är det tävling här i Lissfors, den fjärde sverigecupen. Som tidigare nämnt behöver jag en pallplacering för att säkra min plats som minst trea i totalen till hösten. Mycket möjligt mål! Nu har NFP-elitgrupp varit uppe sedan i tisdags och vi har hunnit med många pass i den varierande banan som dagligen stiger, mycket. Just nu är det riktigt big water lissfors och bakvattnena är nära bristningsgränsen. Vi får hoppas att det slutar stiga så att tävlingen fortfarande blir av på söndag. Dock så ser jag inte hur troligt det skulle vara då det just nu, likt hela veckan och förra veckan, ÖSREGNAR!

Annars känns det bra i kroppen. Jag har lite känningar i mina h.biceps pga den högintensiva träningen vi har hållit här uppe. Kortsiktigt är det kanske inte det absolut optimala inför tävling, men jag tror på en mer långsiktig träningsplan. Träningsläger är fint!

Besök av NFPs Ung11 grupp har vi också. Det är skoj med så mycket folk från våran klubb här. Det märks att vi börjar bli flera, speciellt när det kommer till matlagning. Igår skrubbade jag potatis i 30min... (snart får vi anställa en klubbkock). Jag har tränat något extra pass tillsammans med gänget mest för att jag tycker det är trevligt och kul att se hur ungdomarna utvecklas, båda på vattnet som karaktärsmässigt!

En lustig figur tycks någon gång under veckan ha stulit alla mina saker och varit ute och paddlat en liten tur i lissfors. Det enda bevismaterialet från detta hittade jag på min iphone imorse...  

Kommentarer

Populära inlägg