SC4 Säker Plats

Idag tävlade jag i den fjärde sverigecupen här i Lissfors. Jag skriver här då jag och elitgruppen från Nyköpings Forspaddlare fortfarande är kvar på tävlingsplatsen och önskar förbli det ett par dagar till, pga den optimala träningen som banan erbjuder. Tävlingen var utmärkt genomförd med bra funktionärer och struktur på tävlingsplatsen. Det var trevligt att tävla i Lissfors med Floda Forsfarare som funktionärer.

Extra trevligt var det med tanke på dagens resultat. Första åket var ostabilt som sjutton med många islag och framför allt långsam paddling. Mitt andra åk var stabilt och snabbt, men jag slog i två portar, väldigt onödigt, en det är något jag behöver träna mer på. Trots islag i mitt andra åk var min paddeltid så pass snabbb att det räckte till en tredje placering. Och med den pallplatsen så har jag säkrat den totala sverigecupen med en tredjeplats i K1 senior. Otroligt bra känns det, med tanke på något bättre hade varit ett mirakel. Mina två nästa steg upp till toppen vore att slå A-lagspaddlarna Isak Öhrström och Fredrik Wahlen, två killar som kan prestera på internationellt vatten, något jag har en bit kvar till. Så nöjd ska jag vara.

Nu kan jag slappna av på den sista sverigecupen och ha roligt. Det ends jag slåss om är den nationella rankingen, dr jag och erik holmer delar just nu på tredje platsen. Klubbkamrat, träningskamrat, största konkurrent, ja klart jag ska vinna! Men han är än så länge snabbare och jag har baar vunnit över han en gång tidigare.


Om jag ska delge lite hur jag tänker till tävlingen så är det en sak. Jag måste bli stabilare på mina första åk. Hela säsongen har jag paddlat klumpigt och slagit i mycket i mina första åk. Detta gör att jag hela tiden åste prestera från underlägge för att vinna i mina andra åk. Tråkig känsla att hela tiden ha den pressen. Jag önskar framöver paddla stabilt på mitt första och sedan ha marginal för att kunna krydda lite! Men för att kunna göra det behöver jag ta en kopp te/kaffe med min coach och fundera lite vad jag ska göra för att kunna behålla lugnet inför även mitt första åk.. Ofta upplever jag att jag krånglar till saker i mitt huvud. Ser en ltt kombinationer och får mig plötsligt att känna mig osäker, något som är otroliggt onödigt! Men det här är något jag ska jobba på! Något jag msåte bli bättre på om jag ska kunna prestera på stora msterskap.

Tack alla mina sponsorer som hjälpt mig höja min paddling till den nivå det är i år. Rygg och Ledkliniken har hjälpt mig otroligt mycket med skador, så att jag fortfarande hela året kunnat träna hårt och prestera. Rinkeby gör att jag äter bättre än någon annan kanotist i Sverige och Hälsomagasinet gör att jag har stadens bästa gym! Tack!

Kommentarer

Populära inlägg