effektivitet

Äntligen läger!! Imorn åker jag upp till Lissfors tillsammans med NFPs elitgrupp, som numera även innefattar Fredrik Wahlen från Järfälla. Vi åker alltså upp imorn, tidigt så att vi hinner med två pass där uppe. Ett kör vi med största sannolikhet i Fänis på vägen och avslutar sedan dagen med ett slalompass i Lissfors. Fint ska det bli, allt utom vädret verkar det som. Men det brukar bli bättre väder än vad iPhone törs säga, vi får hoppas att detta är fallet ännu en gång.

På söndag är det alltså tävling i Lissfors. SC4, näst sista sverigecupen. Står jag på pallen på söndag så har jag säkrat min plats på minst en trea för SC 2012. Det vore jag helt klart nöjd med. Så det tänkte jag kanske ta och dra till med. Men allt kan ju hända, så fin träning, livskvalitet och en fokuserad känsla är något jag kommer eftersträva hela veckan. Det kommer det gå bra.


På torsdag kommer dessutom NFPs alla medlemmar upp till Lissfors för det årliga sommarlägret. Det ska bli kul att träffa ungdomarna där uppe.

Förövrigt så jobbas det en hel del, vilket är ibland stressigt, men det börjar bli stabilare. Jag får tänka på att planera lite bättre och måste erkänna att träningen har varit god och väldigt kvalitativ dock sedan studenten inte lika kontenuerlig som önskat. Men balans i livet hålls på återställas, strax är allting fint.

Fördelarna med jobb är pengar, vilket är bra att ha när man sysslar med kanotslalom. Det slog mig hur mycket forsar jag behöver och vill paddla runt om i världen, främst europa. Och min självklara plan har varit, nåt KG läger på hösten nåt läger utomlands i vinter, ett vårläger och sedan några tävlingar till per år i tyskland, slovakien etc. Men i den takten kommer jag vara 28 och ha tagit ett OS-guld innan jag är rutinerad på de flesta banorna som världscupar brukar gå på. Så nu har jag börjat tänka om. Jag måste ut mer. Och visst de här sommaren tog jag studenten, flyttade, är tyvärr inte med i landslaget, har startat ett företag, påbörjat gigantiska projekt inom klubben, börjat jobba och önskar fortfarande behålla alla mina vänner, så har jag accepterat att okej, tiden räcker inte till just nu. Men nästa år ska de resas, tävlas och tränas massor!!! Då ska jag även vara med i landslaget!

Var sak har sin tid, men man kan alltid jobba två till tre gånger hårdare för öppna dörrar du ännu inte sett.

Kommentarer

Populära inlägg