Phantonom

Snart två veckor har gått sedan vi påbörjade vår hårdträning här nere i Pau och än går det riktigt bra. Bortsätt från en förkylningen som har skickats runt bland alla aktiva här samt för min egen del, tre lite tråkiga lagningar i kanoten så går det här lägret riktigt fint. Även om man tar tre revor i båten i beaktande måste jag säga att jag känner mig nöjd av två anledning. Det ena för att jag börjar bli hyfsat vass på lagningar i kolfiber och det andra för att det märks så tydligt att min utveckling har gått framåt. Jag jämnför med förra årets paddling i samma banor, Orthez och den naturliga. Skillnaden går inte att förbise. Så det är kul. Ännu roligare känns det att vara inför början av ett sådant här läger och ha en sådan känsla. En känsla av säkerhet i sin träning och utveckling. När jag kollar tillbaka på resultatet av förra årets vinterläger så var utvecklingen enorm. Jag tror på en liknande utveckling i år!

Just nu känns det väldigt bra här i lägenheten. Vi spelar mycket kort och äter mycket mat, vilka båda är viktiga förutsättningar för att det ska kunnas tränas mycket. Något som följer mycket träning för vår del är cykling. Vi bor en bit bort från banan vilket innefattar en 20min cykeltur när man ska transportera sig till träningen. Personligen tycker jag att det är ganska mysigt och avslappande efter träningspassen. Jag har dessutom förmånen att cykla på en väldigt fin cykel som inte gör resan direkt svårare.

Roligast de senaste dagarna har varit Biarritz. Vi var där och surfade havsvågor med våra kajaker vilket alltid är kul. Det blev en del stora surfar och det var häftigt att se hur vågorna tubar sig på när håll. Tyvärr var de inte tillräckligt stora för att paddla in i, kanske ha jag nog inte vågat mig på det i alla fall. Men det blir fler resor till havet inom den närmaste tiden, så vi får se hur det urartar sig.

Nu är det sent och tyst i huset. Här ska det sovas och reflekteras. Imorn är en ny dag!

Kommentarer

Populära inlägg