Brutal Massage

10:15 idag hade jag avtalad tid med min Naprapat Mikaela på Rygg&Ledkliniken för att se vad hon kunde göra för att hjälpa mig med min axel. Mikaela har hjälpt mig med alla mina värk och problem de senaste 18månaderna, vilket gör att vi förstår varandra väl och kan komma snabbt på med behandling. Efter en snabb titt och en bra diskussion om fortsatta grejer jag ska ha i beaktande i min rehabträning kunde hon konstatera att en del av smärtan kom från tryckpunkter bakom axeln. Massage skulle lätta på obehaget!

Mikaelas kunskap och säkerhet gör att jag litade på henne till 100% och det förtroendet var nog viktigt, för den massagen var INTE min mysigaste! Det var två veckor sedan nu som jag gjorde illa axeln och en konstant, vacksam försikighet har lett till en grav överspänning i de mindre musklerna. Det är inget jag har besvärats av speciellt mycket, men jag kände snabbt hur det lilla illande obehaget i bicepsfästet långsamt började släppa, det villa säga emellan massageintervallerna!

Nu efteråt känns det mycket bättre, dels för att det är över, men också för att e hel del smärta har försvunnit. All hjälp man kan få är viktig och underlättar min utveckling. Hos Rygg&Ledkliniken känner jag mig verkligen omhändertagen och sedd, vilket är underbart skönt när man har ont.


Idag får jag inte paddla, vilket jag hade planerat, order från Mikaela! Det planerade störtloppspasset får bli ett löppass istället på Hälsoagasinet.

Sen tar jag rollen som ungdomsledare/tränare och far iväg till Borlänge med mina ungdomar från Un11 (Nyköpings Forspaddlare). I helgen körs de två sista Bassängslalom Cupar i Borlänge och Västerås och jag ska vara med och hjälpa mina ungdomar så gott jag kan! Jag ska även introducera träningsdagbok på datorn och visualisering! Spännande helg kan det bli!

Kommentarer

Populära inlägg