Tillbaka

Tillbaka där jag ska vara! Sitter nu återigen här i lägenheten tillsammans med Nyköpings Fors Elit (NFE) i södra Frankrike! Det var drygt 20 dagar sedan jag lämnade lägret och jag känner att jag är tillbaka igen riktigt sugen på att få återförenas med min käraste av alla ägodelar, min kanot! Imorn ska det bli love-making in the happening och jag vet inte om jag kommer sova så gott ikväll... Men det gör jag nog med tanke på den närmare 16h långa resan jag har fått utstå idag för att ta mig hit. Skavsta - London - Biarritz - Pau (kan starkt rekommendera två böcker, Alcimisten, samt The Diving Bell and the Butterfly)

Rehaben har gått riktigt bra de senaste veckorna. Tack vare en rejäl insatts från Rygg&Ledkliniken har jag fått effektiv hjälp som påskyndat återhämtningen. Jag måste också säga att jag har hunnit med en hel del annat under min vistelse på hemmaplan! Entreprenörsandan är något jag drivs utav, säkert minst lika starkt som paddlingen, möjligtvis starkare, eller de är nog till och med sammanlänkade och beroende av varandra... Hur som helst kommer jag arbeta med en hel del spännande projekt i vår som jag ser fram emot att få komma igång med. Jag ska inte förtälja mer, större fokus på idag.

Min axel är så gott som återställd. Jag kan paddla helt utan känningar, det är dock i kanoten och i övningar som jag kan väl och har kontroll på. Man ska vara medveten om att axeln fortfarande är min svaga länk och behöver byggas på mer. Framför allt måste jag vara otroligt försiktig för att inte göra nåt dumt. Men det är verkligen på väg åt rätt håll.

I efterhand så kändes det rätt att åka hem. Jag har fått andas lite, tagit det lugnt och fokuserat på det viktigaste, att återställas. Jag har dessutom utfärt mycket annan nytta och skapat bättre förutsättningar tills jag återvänder igen. Det är viktigt att få ihop helheten och som de flesta förstår är jobb rätt avgörande! Min styrka i det här är att jag såg min skada som möjlighet att fokusera på annat, samtidigt som rehaben. Sådant jag inte hade haft lika mycket tid till om jag tränat i Frankrike! Det handlar om att "Skapa sin Verklighet", känt citat från Caxton Njuki.

Vi kan vänta oss en videoblogg inom den närmsta framtiden!

Kommentarer

Populära inlägg