Slalomutveckling

Framtidsutveckling, eller hållbar utveckling är något som triggat mig idag. Jag har inte tränat även om man skulle kunna tro det på dessa inledande ord. Tvärtom jag har jag haft vilodag idag, dock har den varit väldigt produktiv. Medans min omgivning gläds åt nya kanoter, paddlar, plugg mm så har jag jobbat lite för NFP:s räkning. Jag har haft hand om en del projekt under hösten, en del projekt har redan har introducerats, ett par ska introduceras inom de närmsta månaderna och ett par projekt som fortfarande jobbas vidare på. Sedan finns det en hel hög med grejer som jag kallar önskelistan, fast jag ser det mer som, listan av saker som komma skall. I den var jag nere och rotade idag. Och den eviga mejlkedjan har börjat för att få kapital och tillstånd. Dock börjar dessa kedjor bli kortare tack vare erfarenhet och rätta kontakter.

Det är alltid roligt att börja på nåt nytt med visionen av att det kommer utveckla klubben framåt. Lika roligt är det att avsluta ett projekt och se hur andra glädjs åt resultatet. Jag ser framemot årets säsong, för Nyköpings FP kommer även iår ta ett stort steg framåt.

Kommentarer

Populära inlägg