Satans fina dagar!

De två senaste dagarna har varit bland mina favoriter på det här lägret. Paddlingen har gått bra, det har varit grymt bra väder och vi har hittat på en massa roliga grejer. Det hela började nog med att paddlingen gick bättre efter att jag gjort lite modifikationer i min kanot. Sedan dess känns det som jag är en ny människa i kanoten, lyckligtvis en bättre sådan. Igår körde jag ett dubbelpass tillsammans med Jonas i solen. Löskapell och t-shirt var allt som behövdes när vi körde halvåk i träningskanalen. Stadion var stängd för oss, en passet var nice som fan tack vare 15grader och glädje-vår-solstrålar. Direkt efter körde vi ett gym pass. Jag hade med mig GoPro:n i väskan s jag lekte litegrann med filmning emellan seten. Kolla filmen nedn för att se resultatet. Liten redigeringsmiss när jag provade lite nya tekniker, men nu vet jag i alla fall hur man ska göra. :)



Idag tog vi bilen tidigt västerut mot kusten. På vägen stannade vi i Orthez. Jag var själv inte så sugen på paddla och tyckte att det hade varit skönt med ett landaerobtpass för att vila kroppen lite på morgonen. Men när jag ändå var där kunde jag lika gärna känna på banan. Jag körde 3 fullängdsåk varav två hade jag GP:n på mig. Ville filma ett okej klipp där man kan få lite överblick hur banan ser ut. Första åket gick helt åt skogen. Tog inte rekningen så seriös och hade bara paddlat genom banan två gånger lite förslappat tidigare. Andra åket är godkänt, kommer visa det senare. Tredje åket körde jag utan kameran. Den är rätt störande och det blir svårt att  paddla ordentligt när den hela tiden är ivägen. Sista åket lyckades jag ha bra driv igenom och jjag känner mig rejält nöjd. Sparar dem svepen och kombinationerna i minnet!

Sedan var det Biaritz. Och jag ska inte säga annat än att jag var skitnervös och stundvis lite småskraj för storleken av vågorna jag gett mig ut för att surfa. Det blev ett par sjyssta åk, men det är egentligen inte mig kameran skulle ha varit riktad mot. Isak och Jonas körde för fullt, höga på situationen. Men förmodligen kommer vi åka dit en tredje gång och då ska det lekas lite mer. Film kommer från dagens påhitt senare.

Kommentarer

Populära inlägg