Ny Vecka!

Ny vecka, nya möjligheter att träna och bli bättre på kanotslalom. Så känns i alla fall början av denna vecka. Efter två riktigt roliga pass, en i den naturliga forsen nere i Pau och den andra i stadion. Både passen gick riktigt bra och jag kände mig stabil och kontrollerad i kanoten. En stor anledning till detta är att jag flyttade fotstöden och har fixat inredningen i sitsen så att jag sitter bättre. Men det är mest fotstöden som gjort skillnad. Jag har tidigare kännt att jag halkat omkring i kanoten, speciellt i stadion där det är lite rockigare än i dem mindre forsarna. Jag kom på mig själv att hela tiden skjuta back rumpan för att sitta ordentligt. Jag bestämde mig i alla fall idag för att flytta fotstöden närmare och det var ett smart drag.

Anledningen till att jag satt så löst som jag gjorde var för att jag tyckte det var skönt att kunna flytta runt i kanoten lite, men efter att ha provat det en längre tid nu måste jag säga att tajtare käänns skönare. Det är lite konstigt men 3cm skillnad av fotstöden gjorde att kanoten kändes mindre och min hållning kändes stabilare. Min slutsats är att an ska våga prova runt lite.

Passet i banan på eftermiddagen var ett teknikpass. Ett riktigt roligt pass där vi körde svåra kombinationer. Det var kul för jag experimenterade ganska vilt med radikala moves. Det var kanske lite overkill men det var kul att bara skoja lite och köra det man trodde skulle vara svårt och inte bry sig så mycket för hur det gick. Nu ser jag framemot en rolig tränigsdag imorn och sedan ska vi ta en tur till Biarritz för mer havssurfing. Den här gången ska jag filma med GoPron! :)

Nu ska jag sova, ser på min skrivning att den är oerhört trött och primitiv!

Kommentarer

  1. Grymt avis på att ni är där å har det varmt å skönt! Jag ska återigen till Nyköping å paddla lite, det blir mitt lilla äventyr. Hade bra och njut!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg