Sammanfattningen

Nu är jag alltså hemma i Nyköping igen. Jag har hunnit flytta in och känt mig hemmastad i lägenheten. Hälsat på släkt och vänner och om en halvtimme ska jag börj skolan igen. Känns lite som om det varit sommarlov. Jag har kört fyra pass i Perioden och utveckling är rolig att känna. Det har hänt en hel del under de sju veckor jag varit borta. Detta beror inte nödvändigtvis på att jag varit borta, men det har säkert haft en hel del med det är göra. Jag tror snarare att det beror på att jag har tränat riktigt bra med fokus mycket på rätt saker. Det är mycket tack vare mitt sällskap som jag även kunnat utveckla detta fokus och förståelse.

Nu känns det i alla fall som om man har en massa energi och det är kul att träna i nyköping. Ombyggnationerna som vi gjorde i höstas är både lyckade och misslyckade. Den nedre delen är suverän. Så bra har Nyköping aldrig haft det, optimalt för aeroba loopar och grundträning. Övre delen är dock lite sämre, men gänget här nere är alla motiverade att jobba lite för att förbättra omständigheterna. Något jag tycker är ännu roligare när det finns driv från alla sidor. Förhoppningsvis går allt enligt planerna så att banan är riktigt fin till i vår.

För övrigt kommer NFP:s lagåk vara rätt snygga den kommande säsongen, som ni förstår när ni ser den här bilden.

Kommentarer

Populära inlägg