städning

Idag har jag paddlat två pass, ett korta banor med lite fokus på endragare och framport i bakvatten. Det andra var ett aerobt pass som vi kallar cayote light. Rätt kul pass båda två. Dock har nivån i den naturliga banan sjunkit så pass att det knappt går att paddla i den. Man kommer ner om man väljer sina linjer väl. Nedersta delen är fortfarande sjysst. Det var dessutom minusgrader och för första gången i år så har jag sett någon is på min utrustning. Ingen trevlig syn, ingen trevlig påminelse om vad som väntar hemma i sverige. Men det passar bra att vi åker hem i övermorgon med tanke på alla omständigheter. Jag börjar känna att kroppen behöver sig en riktigt vila också.

För att jag ska kunna komma hem och ha det bra och träna gott passade jag på att laga lite små sprickor i kanoten igår. Hade kanske inte ens behövts, men lika bra att göra det ordentligt. Imorn väntar två sista pass, bastu, städning och packning. Fredag sitter vi i bilen hela dagen, skönt att vi städade ur den ordentligt ikväll! 

Kommentarer

Populära inlägg