Sportlov

Efter fyra lektioner i skolan och en inebandyturnerings-halvdag är det äntligan dags för ett välförtjänt lov! Sportlov rättare sagt. Det ska alltså sportas och idrottas hela veckan. Jag såg en del bilar påväg till fjällen idag på min väg till klubben. Det hade inte varit så dumt att få åka lite alpint i vinter, men egentligen så klarar jag mig alldeles fint här hemma. Imorse körde jag ett 15/15 pass och avslutade med lite teknikövningar. Träningspasset delade jag tillsammans med mig själv då Ludwig A insjuknat under kvällen då han ätit gamla ägg i en kladdkaka han bakat. Enligt mig begick han två misstag igårkväll! Men passset gick hur som helst bra, dock har jag känt av en liten muskel i handleden de senaste dagarna. Jag tror det kan vara en lite irritation och funderar nu på prova grepp-tejp till höger handen. Jag ska sova på saken.

I veckan har jag varit högst flitig när det kommer till klubbarbete. Jag har slitit tillsammans med mina klubbkamrater för att göra lite förändringar i forsen såväl som i klubbhuset. Bla har vi ett jättefint lagningsrum nu. Arbetet med själva forsen pågår fortfarande och det kommer nog krävas ett par försök till innan vi får allting så bra som vi vill ha det inför den kommande våren. Håll koll på http://www.forspaddlare.com/

Kommentarer

Populära inlägg