VO2max

Dagen spenderades på Bosön, där totalt tre test kördes på mig. Ett rörlighetstest, screening, där jag fick sämre resultat än förra året. Dålig strecthing i höftböjarna, inte så bra resultat på min hamstrings-stretching som jag jobbat på under året och stel i bröstryggen, pga av sträckningen jag drog på mig förra sommaren. Jag fick bra övningar som jag ska köra nu nästan varje dag för att få ordning på't. Ser fram emot att se ett resultat, dock verkar jag inte vara så mottaglig för stretching, vi får se hur det går den här gången. Bättre har jag bestämt mig för...

Jag plockade ut ett tröskelvärde på ett paddelamskinstest och vilade lite innan jag körde ett VO2max test. Lätt ansträngande att bara andas i masken och sen är det bara trycka på till man är död. Jag fick ut ett okej resultat, men jag tror det var fel. Det var mycket lägre än mitt testvärde förra året på löpbandet. Det brukar vara lägre på paddelmaskin, gentemot löpning för slalomkanotister, men det borde inte vara så stor skillnad. Jag fick också göra en stor ökning på slutet, vilket vi inte kan säga om jag hann få ut något värde på. Mitt sista värde var högst och därmed vet man inte om värdena fortfarande var påväg upp. Men det var första gången jag gjorde just det här testet, så det blir säkert bra nästa gång. Jag är hur som helst helt övertygad om att jag är i rätt bra form, så det känns rätt bra oavsett vad pappret säger.

Kommentarer

Populära inlägg