Kroppen viktigast!

Efter mitt besök på Bosön fick jag en rejäll funderare. Det gick upp för mig att om jag ska bli riktigt duktig på paddla och hålla den nivån under lång tid måste det redskap jag använder mig av vara i absolut bästa skick. Kroppen ska vara så överlägset genomstark och optimalt rörlig för att hålla mig så långt ifrån skador som det bara går och viktigast av allt, kunna paddla tekniskt. Just nu besitter jag en del defekter, som jag vill få till. Just nu är det prio 1 i mitt huvud, vilket är anledningen till förra veckans träningsupplägg. Jag tog det lugnare med paddlingen i forsen och började fokusera mer på stretching och rehab. Jag känner att det är svårt att kombinera både hård träning och rehab då det sliter för mycket på musklerna.

Det blev istället lite störtloppträning med vingpaddel, som var riktigt kul! Jag känner att det gick riktigt bra med tekniken och det är defenitivt ngot jag ska träna mer på. Styrkan och stretchingen går också framåt. Sedan jag kommit hem från Frankrike har jag fått ordning på styrkan igen vilket är betryggande och motiverande.

För övrigt känner jag mig i riktigt bra form inför uttagningstävlingarna. Jag är i riktigt bra fysisk form och tekniken har aldrig varit så kvalitativt säker som nu. Det är bara köra på så får vi se vad som händer i Markkleeberg, men ärligt talat så har alla kanotister här i Nyköping en rätt avslappnad distans till tävlingen.

På väg åt rätt håll - stabilt och jävligt rätt

Kommentarer

  1. NFP chillar, tar det lungt, kommer sent och tar hem skiten ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg