Vinst!

Idag var det KM i Nyköpings Forspaddlare, bassängslalom. Det var den första deltävlingen bland NFP:s klubbmästerskapstävlingar. Kvar står två tävlingar, kajakcross och slalom. Kul med tävlingar och kul med det ökande antalet tävlande/funktuionärer och intresse som finns i klubben. Det är kul att se att vi är påväg uppåt, inte bara på pappret.

Vinst blev det och därmed säkrade jag de första viktiga poängen till total priset. Jag hitta inget direkt flyt i paddlingen första åket och slog i bassängkanten och fick stopp i en av uppströmmarna. Jag räknade med att kunna paddla 1-2s snabbare till mitt andra åk. Tyvärr så höll inte tävlingsnerverna ända ut och jag började slå, få +50s och gick runt vid målgången. Som tur var räckte min första tid! 

Tack alla funktionärer för ett riktigt bra jobb!

Mer finns att läsa på http://forspaddlare.com/bassang-km/

Kommentarer

Populära inlägg