Herrarna på täppan!

Idag kördes sverigecupdeltävling 1 i Nyköping på min hemmabana, Periodenforsen. Och jag har all anledning att vara nöjd. En 4e placering i K1, 3 utav herrarna, men min jobbigt snabba klubbkamrat Erik Holmer snodde tredje platsen trots sin unga junior ålder. Dock idag med bara en sekund.

C2 tillsammans med min grymma partner Tobias Antonsson gick helt okej. Vi hade ett islag i vårt första åk och hyfsat bra fart, men vi var inte riktigt nöjda med flytet i vissa kombinationer. Trots det räckte vår tid till att slå de regerande svenska mästarna med +7 sekunder. Vi kan vara nöjda med det resultatet!

Och avslutningsvis så kördes det lagåk. Ett C2 lag åk tillsammans med Ludwig Andersson, Erik Holmer och Ludwig Karlsson, Oscar Drotz och jag och Tobias. Första gången det kördes ett C2 lag i sverige och jag tycker vi paddla på bra. Falun slog oss rätt hårt med en snabb paddeltid. Sjukt häftigt att se en C2 arme komma ner för forsen. Vårt K1 lag, jag, Erik H och Ludwig A var riktigt, RIKTIGT bra! Vi körde tajt som satan och jobbade ihop riktigt fint. Vi levererade ett rent åk som vi är otroligt nöjda över och jag otroligt stolt över. Just nu kan vi inte paddla mycket snabbare än sådär. Vi fick tyvärr trots det se oss besegrade mot ett något bättre Falu KK lag.



Riktigt kul tävling. Det var spännande, men jobbigt att köra final och något jag skulle kunna tänka mig fortsätta göra på serigecuper. Nu ser jag fram emot lite vila för imorn ska jag till Falun för att sedan på lördag tävla SC2.

Bilder kommer. Men SN, Östnytt och lite annan teve och tidning fanns på plats så det finns massor att läsa. Här finns två i alla fall:

http://www.sn.se/sport/1.1438672
http://svtplay.se/t/103414/ostnytt

Kommentarer

Populära inlägg