Dala-Floda

Dala-Floda var det! Lämna skolan och jobbet bakom sig för att åka upp till Dalarna på träningsläger är ju inte allt för dumt. Jag är här tillsammans med Kanotgymnasiet. Möjligtvis mitt näst sista träningsläger som elev på KG. Känns inte ett dumt dåligt. Det ska bli otroligt skönt att ta studenten och jag känner att mina träningsmöjligheter är oändliga. Jag känner mig dessutom väldigt bekväm med att stanna kvar i Nyköping åtminstone ett halvår till för att träna och jobba. Jag hoppas även under denna tid utveckla klubben för att optimera elitaktivas träningsmiljö i Nyköping. Något som jag hoppas kommer gynna min klubb, Nyköpings Forspaddlare, enormt.

Men tillbaka till mitt spännande träningsläger. Lissfors och Fänis än så länge. Riktigt rolig upplevelse fann jag i Fänis forsen. Jag har aldrig paddlat den i 200kubik vilket både var nytt i storlek på fors och val av linjer. Även om fallet inte är så stort så fick jag mig ändå en adrenalin-kick när jag körde ner först. Jag tycker det är en sjukt härlig känsla att få vara i naturen och få känna så och få göra det med ens vänner.

Vidare i Lissfors har vi tränat fint med lite varierad träning. Marcus G, coach på kanotgymnasiet, hade med sig lite roliga pass från skrivbordet. Ett utav passen fokuserade på mentala föreställningar, där vi lade ner största delen utav passet på att bara reka och försöka visualisera åken. Sedan körde vi och utvärderade. Också ett intressant pass. Jag fann det till och med en aning mediterande. I extas upplevde jag något mycket likt Deja-vu mellan min mentala föreställning och mitt väldigt flytiga åk.

Ytterliggare har det körts fullängdsåk med fyra fina åk som jag är nöjd med. Relativt kluriga banor som jag höll mig bra ifrån tillägg i. Mitt tredje åk var snabbast och jag kände mig riktigt nöjd med det när jag kom gick i mål. Det känns som om jag börjat hitta fint flyt i vågor och tajmingen sitter bättre än vad den gjort förut. Mycket tack vare träningen under vintern och våren som innehållit mycket volym i internationella banor.

Bäst av allt har vi satt upp mycket port och hngt evighetslinor där det behövs. En liten förberedning inför årets kommande träning i Lissfors. Banan skulle dock behöva en rejäl genomgång och upprustning för att kunna hålla goda mått för riktigt bra träning.

Nu ska jag laga mat för alla grabbarna i stugan!

Kommentarer

Populära inlägg