SC2

Nu är denna långhelgs alla tävlingar färdiga för den här gången. Jag är nöjd! Faktiskt. Varför ska jag inte vara det. En femte placering idag i Falun är väl kanske inte det jag hade förväntat mig, men så är slalom. Jag hade helt klart kapaciten att paddla nån enstaka sekund snabbare i mitt andra åk, där jag tappar lite i en spin. Och mitt första får jag ett onödigt islag pga att jag börjar tappa fart och ork varpå jag börjar fundera ut nya linjer mitt uppe i mitt åk. Ingen bra ide, något som jag tar med mig till nästa tävling. Men annars så kan jag inte säga mycket annat om mina tävlingar i helgen. Jag var väl förbered, rekade bra, visualiserade bra, sov bra, åt bra, val lagom taggad, och lagom nervös och nästintill väldigt fokuserad genom åken.

Det som krävs för att jag ska paddla fortare är mer träning och lite mer fokus på lite nya grejer. Grejer som jag nu efter helgen lagt märke till på ett annat sätt vilket är otroligt viktigt för min framtida utveckling. Jag känner att det viktigaste och nästan roligaste är att analysera och sedan drömma om alla fina pass med riktigt fint fokus på riktigt rätt saker, alla såna träningar som man har framför sig imorgon... Det är frid det!

Nu ska jag söka lite mer fysisk frid och sova ut. Imorn är det riktigt soft. Lugn morgon med frukost klockan åtta och sen är det ett slalompass i Lissfors i 350 kubik (det ser underbart ut här utanför) och sedan ett lite större fors pass i Fänis! Ska bli SKÖJ!

Kommentarer

Populära inlägg