Klubbmästare

KLUBBMÄSTARE! Förra söndagen paddlade jag hem Bassängslalom Klubbmästerskapet på Hjortensbergsbadet i Nyköping. Det är tredje året i rad som jag plockar hem den här pokalen och i år trodde jag kanske det skulle kunna bli svårt med Sverigerankad tvåa Fredrik Wahlén på plats. Men det var mycket islag genomgående hela startfältet! Jag kände mig rätt lugn inför min två åk, det är inte så komplicerat med bassängslalom, som saknar strömmarna som vi annars paddlar i. Jag körde ett första okej åk, med bra tryck i paddeln, men jag var rätt "off" i linjerna. Jag missbedömde svallvågornas påverkan så det blev ett litet störmoment. En bra start, lite långsam första uppströmmare med ett litet stopp, över till nästa uppströmmare där jag kommer för långt ner och slår i, helt onödigt! Avslutar helt okej men sista porten är ínte 100%. Ett islag skulle inte räcka till vinst!

I mitt andra åk känns det bra. Hela åket är sjysst och upparna är så bra som jag kunde göra dem. Jag gjorde dock ett misstag i första framporten som resulterade i att jag tappa fart och fick accelera om. Jag skulle ha kontrat igenom. Men i situationen hade jag tagit ut linjen bara lite för mycket och trodde att ett svep, övergående till kontring skulle funka. Men båten sjönk och det straffade sig nog med 0,5-1 sekunds förlorad tid. Som tur var räckte tiden ändå tack vare att åket var rent från islag och med bara några tiondelars marginal tog jag hem pokalen!

Jag och Tobias Antonsson vann även i C2.

Tack alla klubbens funktionärer som genomförde ännu ett roligt Klubbmästerskap!

Fullständiga resultat hittar ni på www.forspaddlare.com

Kommentarer

Populära inlägg