Lov med kanot

Efter tre väldigt intensiva veckor åker jag återigen ner mot Europa för närmare tre veckor lugnare, mer slalomfokuserade veckor. Just nu passerar vi, Kanotgymnasiet och Nyköpings Forspaddlares Elitgrupp, Norrköping påväg ner till Trelleborg. En härlig nattfärja med bäddade sängar väntar på oss där och ska ta oss över till Tyskland. Strax efter lunch bör vi vara framme i banan, Markkleeberg Kanupark. Jag har två pass i banan innan tävlingen på lördag. Två pass av korta banor så jag hinner känna av den väldigt karaktärsfyllda banan. På lördag är det som sagt tävling, årets första internationella race, en världsranking. Jag ser fram emot att tävla! Det är många stora namn på startlistan så det ska bli riktigt kul! Jag håller er uppdaterade!

Den senaste veckan har jag jobbat på Five Star Service och föreläst en del runt om i Sörmland. Det har gått bra och föreläsandet blir bara roligare och bättre! Jag fick igår ett trevligt samtal från en lärare som berättade så glatt hur hennes elever tagit till sig det jag sagt på ett så inspirerat sätt. Jag hade verkligen gjort ett ordentligt intryck! Superhäftigt!
Min träning går riktigt bra. Jag tränade ett pass i tisdags med Kanotgymnasiet som var väldigt intressant. Jag hade ett par riktigt givande dialoger med Kanotgymnasietränare Marcus G om accelerationstajming och linjeval som jag känner gav mig riktigt mycket.
Igår lagade jag även min list så att båten inte läcker så mycket. Ett riktigt snedsteg från tillverkarna Vajda som snålat in på materialet i aktern vilket resulterat i att min endast 3månader gamla kanot läckte som jag vet inte vad... Tråkigt dåligt! Nu är den hur som helst lagad och bättre än vad den var ny!

Visa saker gör man bara bättre själv!

Kommentarer

Populära inlägg