Nyköping

Äntligen hemma i Nyköping, igen! Det känns skönt, samtidigt en aning surrealistiskt att kliva in genom dörren till det som andra kallar mitt hem. Visst är det den plats där jag förvarar mest av mina saker och den lägenhet jag ständigt återvänder till, men samtidigt så är inte skillnaden så stor från någon annan plats jag fördriver min tid. Frankrike, två månader, började nästan det kännas som min hemstad. Nu är jag hemma. Om tre och en halv vecka ska jag ut igen. Världsranking i Tyskland och sedan 2 veckors träningsläger i Slovenien. Puh, känns som jag bara är hemma och vänder!

Jag deltog förra året på Världsrankingen i Markkleeberg, Tyskland. Det är en svår bana som är känd för att vara klibbig och tung. Jag tacklade det inte så väl som jag hade hoppats på och med en besvärad rygg dessutom så blev resultatet sådär... Jag njöt inte direkt av den tävlingshelgen. Men i år tror jag på en roligare helg som kanske kan generera några fina åk. Direkt efter tävlingen åker jag tillsammans med Kanotgymnasiet vidare till Liptovskij Mikulais, Slovenien för två veckors träningsläger. Det ska bli riktigt kul att komma dit och se hur banan ser ut, samt få chansen att träna och känna på banan ordentligt. Det är nämligen i Liptovskij som U23 VM ska gå i Juli, vilket jag naturligtvis hoppas deltag på. Om det blir så eller inte avgörs på de svenska uttagningstävlingar 1-3 maj.

Kommentarer

Populära inlägg