Nytt År

Som lokal slalomkanotist är jag stolt över att få medverka i ett nytt spännande projekt, framtaget av Ludwig Andersson, K1 junior SM-guldmedaljör 2012 i kanotslalom, träningskarmat och god vän till mig. Ludwig vet att de flesta utav oss duktiga slalomkanotister i landets har egna bloggar för att kunna uppmärksamma vår idrott, våra prestationer, vår satsning och samarbetspartners. Olika individuella sidor resulterar i att alla jobbar enskilt med att locka följare, ett jobb som är mycket tidskrävande. Vetskapen om hur bloggentusiasm fungerar tillät Ludwig att sätta ihop 1 och 2 och förverkliga denna vision. Tillsammans på bloggen Nyköpings Fors Elit kommer du som läsare dagligen kunna följa talangfulla slalomkanotister som alla har höga ambitioner och mål. Ett nytt inlägg varje dag garanterar att du som läsare aldrig ska behöva gå mer än ett dygn utan att veta exakt vad som händer i den spännande världen av kanotslalom. Dessutom ur synvinkeln av starka OS-hopp!

Jag kommer givetvis fortsätta min blogg här på SN och samma inlägg kommer ni, som tidigare, finna på min officiella sida www.tommyvince.com, men varje torsdag kommer inlägg delas även på Nyköpings Fors Elit. Du som läsare här på SN behöver därför, för att följa min satsning, inte göra nånting annat än att hålla koll här för att följa mitt nästa inlägg! Men lockar den spännande sporten av kanotslalom mera än vad jag kan mätta så vill jag vänligt rekommendera fortsatt läsning på Nyköpings Fors Elit med mina träningskamrater som skribenter.

Att jobba med ett sånt här projekt kan verka överflödigt för min del, men det finns en extremt viktig tanke med Ludwigs idé. Det är stärkandet av vår elitsatsning som varumärke och vår idrott. Genom att skapa en större medvetenhet kring vår elitsatsning så skapar vi ett större intresse. Ett större intresse innebär mer stöd och kärlek från vår stad vilket kommer göra hela skillnaden när vi börjar närma oss det där OS-guldet. Vi som elitsatsar når inte framgång själva, it’s a team effort! Precis som Erik Holmer skrev i gårdagens inlägg ”Happiness is only real when shared”.

Jag tror att vi inom kanotslalom måste jobba hårdare än alla andra sporter för att skapa ett intresse för vår satsning, då ingen tidigare har något att förknippa till den. Det är något som jag har jobbat med i flera år. Video, bilder, text, blogg, artiklar, media etc. är kanaler som vi måste jobba hårt med för att kunna bli en framgångsrik idrott som kontinuerligt når världsliga topp resultat. Och ska man vara egoistisk så är det nog även vägen till min framgång!


to7

Gott Nytt 2014!

Kommentarer

Populära inlägg