Vinst BC2

Vinst på bassängslalom Cup deltävling 2 i Sigtuna i lördags. Med en 9s segermarginal kände jag mig nöjd med dagen. Ett onödigt islag gav mig +2s, något som jag hade kunnat klarat mig utan. Men den långa kurvan vid varvningen kom jag aldrig underfund med, det var en enkel-megasvår linje för mig att få bukt på. Intressant kan det vara med såna små klurigheter.

Jag ställde även upp i C1 där jag fick se mig slagen av min C2 kamrat Tobias Antonsson som under året som gått utvecklats helt enormt! Han går sitt tredje år på KG och fokuserar stenhårt på C-disciplinen och det gör han verkligen väl! Framför allt märkte jag vilket tryck han hade när vi paddlade C2 tillsammans, vilket var min tredje disciplin. Vilken motor! Lite samkörning så ska vi nog kunna paddla riktigt vackert även i C2! Jag har en del C-läxa att göra innan dess dock!

I övrigt så var det en underbart trevlig BC i Sigtuna. Portrekord på totalt 20 portar, vilket motsvarar en riktigt kanotslalom-fullängdsbana något som var väldigt intressant att köra i bassäng. Det blev till och med en seriös rekning och en del kombinationer som krävde lite tankeverksamhet! Jag hoppas fler BC tävlingar kommer utvecklas i samma riktning!


Bilder finner ni på NFP:s facebooksida, Nyköpings Forspaddlare

Kommentarer

Populära inlägg