!VARNING!

!VARNING! alla idrottsanläggningar runt om i landet. Kraftig utvandring pågår just nu till södrare breddgrader och vi befarar att hela verksamheter kommer att utdö. Exempel på enstaka slalomkanotister håller ställningarna på hemmaplan, men var dag rapporteras det med bilder och video över vilka fantastiska förutsättningar som finns bara några timmar söderut. Gräset är grönare... Sol, värme och konstgjort lockar de lätthjärtade! Enligt uppgifter samlas de i hela chock och bygger upp små kolonier av träningscenter, liknande exempel dyker upp i Dubai och Frankrike. Forskare vill varna de mognare och mer erfarna att tala förstånd i ungdomarna och få dem att stanna hemma, ta på sig varmt med kläder och härda ut under isen! Våren kommer, man får bara inte vara så förbannat ivrig!

Skulle kanske huvudnyheten lyda något liknande ifall kanotslalom var allas största huvudintresse? Möjligt! Mycket möjligt! Läget i Nyköping är urtömt! De flesta inbitna slalomkanotisterna som vanligtvis håller närvaro i Periodforsen är just nu ute och tränar. Även aktiva från Falun är ute i varmare temperaturer och tränar. Jag glädjs åt att mina tappra ungdomar ur Ung11 fortfarande tränar flitigt, trots kylan, men det förblir många träningspass på egenhand. Det är inte så dumt, ändå. Banan för mig själv och ett otroligt självförtroende gör att jag känner att jag kommer vara världsmästare tills att de återvänder. Kan ni tänka er den förvandlingen! Glöm 5-2 diet och quick-fix! Rikta ljuset mot en gudalik utveckling som slår alla med häpnad, där har man nåt att översvämma nyhetstorkan med! Vi får se om utfallet är fullt så dramatisk om 3 veckor...

Jag känner mig dock ganska bekväm här hemma. Vattenståndet är grymt just nu! Visst är det konstgjort i Nyköping, om än en väldigt kort bit! Tur att jag inte är så stor då! Någon som inte heller är så stor är William Wallin. Han är den som håller mig flitigast sällskap! Extra kul är att jag under våra gemensamma träningspass hinner tipsa och tricksa honom lite! Killen är grym! 13 år i år och bättre redan än de flesta som börjat Kanotgymnasiet vid 15-16 års ålder! Otroligt imponerande! Igår när vi körde vår andra teknikbana fick han nöta vidare på svep. VILKA SVEP! Vasst!

Senast idag funderade jag över hur bekvämt -1 är med lite snö som lägger sig och knappt underkylt vatten är! Jag njöt! Aeroba loppar blandat med K1 och C1 uppfattades som tungt men hemma! Jag tänkte på mina kamrater som tränar hårt utomlands och skriver om sin framgång i utvecklingen! I smyg, tränar jag några set till! De har inte en chans! För att bäst förstå relationen mellan en vinnares träning och det motsatta så finns det en väldigt bildlig beskrivning. Det är en hemläxa till er alla som inte förstår, 2h Rocky IV. För er som sett den kan erläggs bilden nedan som påminnelse:


Träna kallt, blåsigt och is!

Kommentarer

Populära inlägg